۱۱ اسفند ۱۳۸۵، ۱۹:۲۳

معاون رئیس جمهور سوریه :

نتایج اجلاس بغداد به تغییر عملی سیاست های آمریکا بستگی دارد

نتایج اجلاس بغداد به تغییر عملی سیاست های آمریکا بستگی دارد

"فاروق الشرع" معاون رئیس جمهوری سوریه امروز جمعه ضمن استقبال از برگزاری اجلاس منطقه ای بغداد اعلام کرد که نتایج اجلاس به تغییر عملی سیاست های آمریکا بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازخبرگزاری فرانسه، "فاروق الشرع" در گفتگو با روزنامه فرانسوی "لوموند" درباره اجلاس منطقه ای یا بغداد اظهار داشت : نشست بغداد با وجود آنکه تا حد زیادی دیرهنگام برگزار می شود اما اقدامی خوب است، این نشست می توانست دو سال قبل برگزار شود. 

وی افزود: بسیاری (از نتایج اجلاس) بستگی به نوع اندیشه دولت آمریکا دارد و تا این لحظه شناختن این مسئله که آیا مشارکت (آمریکا) به معنای تحولی عملی می باشد، ساده نیست.

معاون رئیس جمهوری سوریه گفت : دمشق بازیگری مهم (درعراق) است اما بازیگر اصلی نیست و این بدان معناست که ما در صورت دریافت پاسخی مثبت از بازیگران دیگر آماده انجام هرچه در توان داریم هستیم.  

وی تاکید کرد: سوریه برای ثبات عراق اهمیت قائل است زیرا اگر عراق خود را در وضعیت خوبی ببیند این امر بر سوریه و همه منطقه اثر گذار خواهد بود.

الشرع همچنین به تماس های دمشق با اکثریت گروههای داخل در دولت یا طیف های مخالف اشاره کرد و گفت که دمشق به همه این گروهها به طور یکسان و بی طرفانه می نگرد.

کد خبر 455623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha